Hej allihopen!
 
Ja jag vet att ja inte har skrivigt på ett tag men har haft så fullt upp med olika saker både planerade och lite mer oplanerade så har helt enkelt inte haft tid att skriva här men får försöka hinna ikapp igen då! :D
Vart ska ja börja? Ja jag har ju somsagt börjat min utbildning för fordon transport och håller på att plugga förfullt inför körkortet som ja hoppas ta nu innan bebis ploppar ut i november! :D
Har till och med hunnit övningsköra vilket gick super så hoppas på det i fortsättningen också! :D
 
Är nu gravid i vecka 28 och bebis väger lite mer än 1300g så hon är stor för sin ålder vilket jag ändå tycker är bra på omständigheterna! hon växer normalt och fint även fast hon kanske är lite före i sin tid men vadå! det gör mig som mamma bara lycklig :D
Däremot fick jag uppleva ett skräck senario nu i söndags för det började på kvällen att jag fick värsta molningarna under magen som ej gick över så ja ringde till förlossningen i två omgångar för råd och där dom vilket beslutade att ja skulle komma in för en koll och observation!
 
Väl när ja var där mitt i natten fick jag göra en ctg på bebis och kolla så att hjärtat gick och det gjorde det! PUST!
skönt att veta att mitt guld mådde bra och att allt var bra men fortfarande varför dessa värkar? fick göra ett vanligt ultraljud och ett vaginalt där dom såg att ja möjligtvis höll på att tjuv öpnna mig och att bebis huvud låg och tryckte på livmodertappen så jag fick stanna för observation över natten och fick två sprutor, en för att sammandragningarna skulle upphöra och en kortison spruta för lungmognaden för bebis utifall att den skulle komma tidigare än vi förväntat oss! Så ja jag kan ju inte säga att det var speciellt roligt upplevelse men fick åka hem nästa dag efter en massa koller och så så vi får hoppas att hen stannar där inne ett tag till och inte har för brottomt ut!
 
Förövrigt så fick ja faktiskt veta vad det var för kön på bebis under vanliga ultraljuds kontrollen ja fick göra nu så nu är det upp till gissning för er alla vad ni tror att det är för kön! GISSA PÅ :D
 
Ha det bra kramar/ liwa

1 kommentarer

E

03 Sep 2013 21:02

Vad ska plutten heta? :)

Svar: Jag vill att alla gissar på könet först så får vi se efter vem som hade rätt! men tanken är att om det är en kille ska han heta Isak och är det en flicka ska hon heta Saga :)
lillmamman.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej